31 Ocak 2021 Pazar

Ocak Ayı Favoriler🎈

                                                

                                                                                KİTAPLAR📚

     Ayın başında bir hevesle 6-7 kitaba birden başlamıştım ama sadece 2 tanesini bitirebildim.🤯

             1.Sema Kaygusuz / Karaduygun

Sema Kaygusuz'u okumaya başlamak icin Karaduygun doğru seçimmiydi bilmiyorum ama ben yazarın kalemini çok sevdim.Mutlaka sırasıyla diğer kitaplarını da okuyacağım.🥰

                  



'...dünyanın uğultusunu içinden duyan karaduygun insanlardan söz ediyorum.'

'...tamamlanmayan düşüncelerin bizi nasıl başka parçalara böldüğünü,korkularımızda birleştirip
hasretlerimizde nasıl yalnız bıraktığını söyleyeyim...'

'Bazen, eski zaman parçalarımıza bakınca kendimizi hatırlayamıyoruz.'

'Kedilerin belayı okuyabilmek için gözlere bakmayı akıl etmesini hep korkunç bulmuşumdur. Bir hayvanın taşıyabileceğinden fazla bir bilgi bu.'

2. Tarık Tufan / Kraliçenin Pireleri

Kitap yazarın hayattaki bazı olağan durumları kendi bakış açısından ele aldığı kısa kısa deneme yazılarından oluşuyor.



'Başı ve sonu iç içe geçmiş bir hikayede ortaya çıkacağı anı karıştırmış bir kahraman gibiyim.Nerede ortaya çıksam yanlış  karedeyim.'


'Kalbimden neler geçtiğini , kafamda biriktirdiklerimi, tasarladığım her şeyi bildiğini düşünüyorum.En azından tüm bunları hissettiğini. Belki de böyle bir beklenti benimkisi.Çünkü bunları sana asla söylemeyeceğim. Asla söylemeyeceğim.'

'Artık gözlerime inanamıyorum. Gördüğüm hiçbir yerde yoksun.'

'Göz göze gelsek kör olacaktık. Konuşsak sözler bitecekti.Ve söylenecek bir çift söz kalsın diye konuşmuyorduk. Geriye dönebilecek bir adım kalsın diye.Yeniden başlayabilecek bir söz kalsın diye susuyorduk, konuşmuyorduk. '

'Gerçekleşmesi beklenen bir düş gibi. Gözlerini usulca kapatıp kabulüne amin dediğin bir dua.'

'Tanrım bu nasıl bir yorgunluktur? Uhud az önce sona ermiş gibi nefes nefese yürüyorum.'




FİLMLER
                                                  Bu ay müthiş iki animasyon filmi izledim.                                                                                                                         
                                                                     1. CROODS 2 

Croodslar ikinci filmini uzun süredir beklediğim bir seriydi. Neyse ki hayal kırıklığına uğratmadı.😊



Croodslar tarih öncesinde yaşayan bir aile.İlk fimde  tek bildikleri  mağara hayatının dışına  çıkma  maceralarını  izlemiştik. İkinci filminde ise Betterman denilen  başka aile ile yolları  kesişiyor. Birlikte yeni bir hayat tarzını deneyimliyorlar.Tabi aksiyon peşlerini asla bırakmıyor.🤐




                                                                             2. SOUL


Baş karakterimiz Joe adında cazz müzisyeni olmak isteyen bir öğretmen.Hayat şartlarından ötürü bu hayalinden  uzaklaştığı sırada esrarengiz bir olayla ruhlar diyarına geçiş yapıyor.Ruhlar diyarı ,kişilerin dünyaya gelmeden önceki  kişiliklerini, ilgi alanlarını edindikleri fantastik bir alan. Burada 22 adında bir ruh ile tanışıyor ve kendi hayatına dönmenin yollarını birlikte arıyorlar.

Bir Pixar filmi.Görseller, müzikler hepsi müthiş.Verilen mesajda çok anlamlıydı.Bizlere verilen nimetlerin değerini bilip bilmediğimizi sorgulatıyor. 





DİZİ : PEDAR (İran Dizisi)

 

Pedar son zamanlarda sosyal medyada alıntıları olsun, gifleri ,videoları olsun sürekli karşıma çıkan bir diziydi. Bir kaç gün önce bir arkadaşımda önerince bende başlamaya karar verdim. İyi ki de  başlamışım. Bir süredir başladığım hiçbir dizi sarmıyorken ilaç gibi geldi. Henüz yarısında olmama rağmen çok sevdiğimi söyleyebilirim. Biraz fazla dram evet ama herhalde benim şu ara buna ihtiyacım vardı.Ağlaya ağlaya izliyorum.

 

Hacıağa karakterine gerçekten hayran kaldım. Oyunculuğu efsane. Her sözü kulağa küpe niteliğinde…




Hamid’e zaten söylenecek söz yok. Bir insanın Kuran-ı Kerimle bu kadar hemhal olması, bunu hayatına bu kadar güzel yansıtabilmiş olması gerçekten hayran olunacak bir durum bence.Bir de güzel sevmesi...





Dizinin birde müzikleri var kii. Yeni bir dile  hayran bıraktı.



 Çok fazla bahsedip de büyüsünü kaçırmak istemiyorum. Boş vaktiniz varsa eğer kesinlikle fırsat verin derim.



6 yorum:

  1. Muazzam kitap ve filmler biriktirmişsin hocam tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten farklı bir tarzın var :) Hepsi de vakit ayırmaya değer eserler gibi duruyor. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Kitapları listeme alacağım, Tarık Tufan'ın bir kitabını okuyup beğenmiştim. ^-^
    Animasyon filmi de çok merak ettim. Animasyon film izlemeyeli de baya olmuştur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğini düşünüyorum mutlaka vaktin olunca bak👍🏻😊🧡

      Sil

 

Çok Bulutlu'nun Günlüğü Template by Ipietoon Cute Blog Design