15 Nisan 2018 Pazar

Günübirlik Gaziantep



Yolculuğuma eşlik eden  pamuk bulutlarımla başlamak istiyorum. Enerjime enerji katan içimi huzurla dolduran pamuk bulutlar...
   Rotam başka bir şehirdeyken dönüş yolumda bu güzel şehire uğrama fırsatım oldu.İyi ki de olmuş.Malesef tek günlük bir gezi olduğundan istediğim çoğu yeri görme fırsatım olmadı.Tüm gün zihnimde, bu şehri daha geniş bir zaman da karış karış gezmeliyim düşüncesi vardı.Mutlaka bir gün tekrar gideceğim. Gelelim benim bu tek güne neler sığdırdığıma;


                                Antep'e vardığımda  ilk rotam İmam Çağdaş oldu.



Antep'te genel olarak neyin nerede en iyisi yenir gibi söylemlerle çok karşılaştım. Ben gezim boyunca yediğim hiçbir şeyin lezzetinden bir tatminsizlik yaşamadım. Heepsi çok lezzetliydi.
Unesco tarafından koruma altına alınmış bir mutfak Antep mutfağı,o yüzden zaten beğenmeyeceğime dair bir şüphem yoktu.
İmam Çağdaş'ın yemekleri dışında dekorasyonunu da çok beğendiğimi söylemeden geçemicem.





İmam Çağdaş'ın arka kapısından çıkınca sizi bir han karşılıyor. O kadar güzeldi ki her bir köşesini fotoğraflamak istedim.Bir kısmını yaptım sanırım:)

                                                            Han'ın panaromik resmi


Zincirli Bedesten


Bedesten, han gibi üstü kapalı, ince uzun, alışveriş yapılan çarşılara deniliyor.Zincirli Bedesten 17. yüzyılda Darendeli Hüseyin Paşa tarafından yaptırılmış. Eskiden “Kara Basamak Bedesteni”olarak  anılırmış.Günümüzde, gözlere şenlik rengarenk bir çarşı.





Bir diğer ünlü çarşı ise; Bakırcılar Çarşısı.Gaziantep’in en ünlü mesleklerinden biri bakırcılık. Haliyle her yerde bakırdan eşyalara rastgelmek kaçınılmaz oluyor. Bakır severler için bir cennet.Her yer sahanlar, cezveler, çaydanlıklar...


Bir günlük Antep gezimde son durağım Tahmis Kahvesi isimli bu otantik kafe oldu.Yine dekorasyonu ile beni mest eden bu kafeden bir sonraki postta uzun uzun bahsedeceğim.




Benim bir günlük Gaziantep serüvenim böyleydi. Antep, kesinlikle gidilip görülmesi gereken bir şehir. Benim  bu şehirde görmek istediğim daha pek çok yer var. Rum kalesi, Zeugma Mozaik Müzesi ve Oyuncak Müzesi ,bunlardan bir kaçı. İnşAllah bir daha ki sefere...






0 yorum:

Yorum Gönder

 

Çok Bulutlu'nun Günlüğü Template by Ipietoon Cute Blog Design