28 Şubat 2021 Pazar

Şubat Ayı Favoriler 🎈

                                                                   KİTAPLAR 📚

                                                 1.  Hüzünlü Tebessümler 1 / Özkan Öze

Dönüp dönüp okuyacağım  cümlelerle dolu ,birbirinden güzel özdeyişlerin yer aldığı  bir kitap.


      'Bildiğim bir yol yoktu.Ben sadece yürüyordum.'

 'Gitmek mi zor kalmak mı?Kalamayacağınız için gitmek zorundaysanız,gitmek zordur.Gidemeyeceğiniz için kalmak zorundaysanız,kalmak zordur...'

'Şiir nedir?-Bence şiir,kelimelerin kifayetsiz kaldığı yerde can çekişmektir.'

'Sana susuyorum! Ya Rabbe'l Alemin! Konuşanı herkes duyar ,susanı bir tek sen işitirsin..Sana hiçbir insan evladının diline değmemiş hüzünlü,kederli,mahcup ama bir o kadar da ümitli kelimelerle ve sadece bana ait bir ses(sizlik) ile susuyorum..'

'Aşk evliliği mi mantık evliliği mis sorusunu lüzumsuz buluyorum.Çünkü aşk, mantıklı bir evlilik sebebidir.'

' Saf ve  katıkşıksız bir iyilik karşısında en güzel teşekkür, mutlu olmaktır.

                                                         2.    İtiraf / İskender Pala 

                  'Delinecek bir gemi,tamir edilecek bir duvar ve öldürülecek bir çocuk vardı.'



Osmanlı Devletinin yükseliş döneminde ilmiye sınıfı içerisine sızmış bir kafirin intikam hikayesi anlatılıyor.

Karga lakaplı Ornio'nun niyeti padişaha suikast düzenlemek ve fitne çıkarıp alimleri birbirine düşürmektir.Kendisini yeryüzündeki şeytan olarak  nitelendiriyor.Hırsı ve kibri onu esir almış durumdadır.

 Ornio'ya  Molla Lütfi hocalık yapar.Yolları hocanın verdiği vaazda  kesişmiştir.Vaazda anlatılan Hz.Musa ile Hızır aleyhisselamın yolculuk kıssası, kargaya hayat amacı oluşturur.Delinen gemi,öldürülen çocuk ve tamir edilen duvar  ögeleri ona planı için birer mecaz unsuru oluşturmuştur.Delinecek gemi Osmanlı devletiydi.Öldürülecek çocuk Fatih Sultan Mehmet'ti.Örülecek duvar olarak da Molla Lütfi'yi seçmişti.Karga planını Molla Lütfi'nin vefatına kadar başarıyla  uyguluyor.Hocasının vefatıyla işler tersine dönüyor.Bir çok denemesi başarısızlıkla sonuçlanıyor.Fatih'i öldürme hedefi ile tekrar ayağa kalkan Karganın, Büyük Kartal Fatih in  eceli ile vefat etmesiyle yine  tüm planları bozuluyor.

Karga, hocasının ölümünün ardındaki sırrı bilen tek kişiydi.Molla Lütfi'nin nasıl öldüğünü öğrenmek  isteyen Yavuz Selim,bir gün   kargayı huzuruna çağırıyor ve bildiklerini anlatmasını istiyor. 

Karga,bütün olanları 15 gün  boyunca,ikindiyle akşam arası  Yavuz Selim'in huzurunda 'işte bunlar  kurt ile yiyip çoban ile ağlaştığımın itiraflardır.' diyerek  anlatıyor. Pişmanlıkla dolu bir ömür... 

 Başında kargaya kızıp sinirlenirken, ona üzülerek noktaladığım bir kitap oldu.


                                                               FİLMLER 📺

                                                              1.  The Dig



 2. Dünya savaşının yaklaştığı dönemde İngiltere'de Sutton Hoo bölgesindeki bir arkeolojik kazı hikayesi.Gerçek bir hikaye.
Edith Pretty, arazisindeki höyüklerin kazılması için Basil Brown isimli bir kazıcı ile anlaşıyor.Basil Brown kazı sırasında bir gemi mezarlığı keşfediyor. Bu keşif ülkede büyük ses getiriyor.
  

📌

'Bir mağara duvarındaki ilk insan eli izinden bu yana sürekliliği olan bir şeyin parçasıyız.Yani aslında ölmüyoruz.'

'Sonuçta tarih dokunamadığımız ama bize defalarca aynı duyguları yansıtan gerçeklik.'

'-Yoksa bütün ülke savaşa hazırlanırken neden toprak eşelensin?

-Sonraki nesiller nereden geldiklerini bilsinler.'

Son zamanlarda dönem filmleri daha çok dikkatimi çeker oldu. Görseller gözüme daha hoş görünüyor.Mekanların hissi Ah! keşke bende o karenin içinde olsam dedirten cinsten.


Filmi izledikten sonra arkeoloji daha çok  ilgimi çekmeye başladı. Biraz araştırma yapmaya başladım. 

 Siz de Britanya Müzesinin kazı arşivi ile ilgili daha fazla bilgi edinmek isterseniz bu linkten arşive ulaşabilirsiniz.

https://www.bmimages.com/results.asp?W=4&F=0001&Step=1


Youtube da Britanya müzesinde sergilenen (filmde geçen)Sutton Hoo 'daki kazı esnasında bulunan eserlerin incelemelerinin yapıldığı videolara da bakabilirsiniz.





                                                  2. Space Sweepers (Güney Kore)





Film 2092 yılında bir uzay gemisinde  kendilerini uzay temizlikçileri olarak adlandıran mürettebatın etrafında geçen bir macera. Ekip para için her türlü işi yapabilecek genişlikte bir ekip.Bir gün uzay çöplüğünde bir kız çocuğu bulurlar ve olaylar başlar.

Biraz dram biraz komedi ile harmanlanmış bir bilimkurgu .Ben genel olarak sevdim.Song Joong Ki oyunculuğunu beğendiğim bir aktör.Burada da şaşırtmadı. Biraz uzun ama iki üç bölümlük dizi gibi düşünürseniz izlemesi o kadar yorucu olmuyor.Ben iki kısımda izledim 😊




                                                        Ayrıca bu ikiliyi çok sevimliydi.





                                                            MÜZİK  🔊 🎧 🎶

                                                        Shinee / Don't Call Me

Shinee uzun bir aradan sonra geri döndüüü.🎈🎊🎉Şarkı ilk dinlediğim andan beri zihnimde çalıyor. Çok sevdim. Bir süre daha bana eşlik edecek gibi duruyor.





4 yorum:

  1. Space Sweepers listemde olan bir yapıt. Yakın zamanda izlemeyi düşünüyorum. Bu yıl İskender Pala kitapları içinde yer ayırmak niyetimdeyim blogda. Şubat ayın baya güzel geçmiş gibi umarım Mart da bu güzellikde devam eder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizin içinde
      umarım🌼😊Bende bu yıl kendime daha fazla İskender Pala okuma hedefi koymuştum.Daha önce sadece AbumRabum ve Od kitaplarını okumuştum.İkiside farklı açılardan çok güzeldi.Hangisinden başlasam diye düşürürseniz fikir olsun.😊

      Sil
  2. ben 3. üniversite olarak :) kültürel miras okumaya başladım arkeoloji ile ilgili çok güzel bilgiler edindim lascaux'u kurtarmak diye bi film var en ünlü mağara olan Lascaux mağarasını konu alıyor antonio banderas oynuyor aklında olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel🌼 çok teşekkür ederim not alıyorum en kısa zamanda bakacağım👍🏻😊

      Sil

 

Çok Bulutlu'nun Günlüğü Template by Ipietoon Cute Blog Design